Menu Sluiten

Solvid Werkt

Bij het afsplitsen van een bedrijf komt een heleboel kijken. Het houdt niet op bij enkel de KVK-registratie en juridische zaken. Dat is slechts een formaliteit, want daarna begint het pas echt. Dan komt namelijk de vraag: hoe wil ik mezelf straks presenteren? Houd je vast aan het bekende, omdat dit herkenbaar is voor je klanten? Of waag je een sprong in het diepe, en profileer je jezelf op een compleet nieuwe manier?

Maar hoe doe je dat dan? En hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap nog steeds goed overkomt? Met die vragen ging ik samen met Solvid Werkt aan de slag om hun nieuwe identiteit direct goed neer te zetten.

De kleur fuchsia was vooraf uitgesproken als voorkeur. Fuchsia staat voor energie, hoop en empathie, wat positieve kenmerken zijn waar Solvid Werkt zich in kan vinden. Daar heb ik antraciet tegenover gezet, omdat dit staat voor neutraal, wat past bij de rol die Solvid Werkt aanneemt. Verder is een symbool toegevoegd dat op een omhelzing lijkt, wat voor verbondenheid staat.

Nieuwe identiteit

Nu het logo aangepakt is, werd het ook tijd om de website een flinke opfrisbeurt te geven. De oude site was qua inhoud nog redelijk op orde, alleen kon de zogeheten “flow” verbeterd worden (hoe je als bezoeker door de website heen gaat en je informatie vindt).

Er is gebruik gemaakt van moderne elementen, zoals een grote slider om de diensten van Solvid Werkt weer te geven. Daarnaast is de site ruim opgezet door veel gebruik te maken van witruimte, waarbij fuchsia accenten zijn toegevoegd om de website een frisse uitstraling te geven. De structuur van de website is compleet opnieuw opgezet, waarmee de inhoud beter tot zijn recht komt.

www.solvid-werkt.nl

Iets voor jou?

Ben je na het lezen van het verhaal van Solvid Werkt enthousiast geworden en wil je graag weten of ik ook iets voor jou zou kunnen betekenen? Laten we dan, geheel vrijblijvend natuurlijk, eens in gesprek gaan.